Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych – jak podpisać zgłoszenie podpisem elektronicznym?

W związku z wprowadzeniem obowiązku zgłoszenia się do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) przez wszystkie spółki prawa handlowego, które podlegają obowiązkowemu wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego, przygotowaliśmy krótką instrukcję ustawienia narzędzia do podpisu elektronicznego aby złożyć podpis kwalifikowany pod zgłoszeniem.

Po uzupełnieniu zgłoszenia i pobraniu pliku XML należy ustawić narzędzie do składania podpisu w następujący sposób:

  • format podpisu – XAdES
  • typ podpisu – podpis wewnętrzny
  • funkcja skrótu – SHA256
  • zaawansowane ustawienia podpisu – podpis otoczony (enveloped)

W programie proCertum SmartSign opcje tą można ustawić w zakładce Ustawienia -> Podpis

Po odpowiednim ustawieniu narzędzia wystarczy złożyć tylko podpis kwalifikowany pod dokumentem. Więcej jak to zrobić można przeczytać tutaj: https://podpis.bydgoszcz.pl/jak-podpisac-dokument-elektronicznie/