Instrukcja jak odnowić certyfikat kwalifikowany Certum z naszą usługą
  1. Skontaktuj się z naszym biurem. Nasz pracownik sprawdzi czy na karcie kryptograficznej jest miejsce na kolejny certyfikat, a następnie umówi dogodny termin realizacji usługi na przedłużenie certyfikatu.
  2. Certyfikaty odnawiamy zdalnie lub u nas w biurze – możliwy wybór sposobu realizacji usługi. W obu przypadkach wymagana jest tylko obecność właściciela certyfikatu z dokumentem tożsamości, a nasz pracownik wykona wszystkie formalności.
  3. Po złożeniu wniosku o przedłużenie certyfikatu pozostaje czekać na maila z informacją o jego wydaniu. Wydany certyfikat jest gotowy do instalacji, więcej jak to zrobić można przeczytać w artykule o tym jak zainstalować certyfikat na karcie kryptograficznej.
Instrukcja jak odnowić certyfikat kwalifikowany Certum na własną rękę
  1. Zakup telekod do przedłużenia certyfikatu. Możesz to zrobić kontaktując się z naszym biurem lub przez nasz sklep.
  2. Wejdź na stronę panel.certum.pl i zaloguj się na swoje konto.
  3. Po zalogowaniu kliknij w bloczek z napisem „Odnów certyfikat”
  4. Wprowadź zakupiony telekod.
  5. Podłącz swój podpis elektroniczny do komputera.
  6. Poczekaj na weryfikację karty, a następnie wybierz certyfikat do odnowienia.
  7. Jeśli system stwierdzi, że posiadana karta kryptograficzna jest starego typu, wyświetli informację o konieczności jej wymiany – należy wskazać jaki typ karty chcemy otrzymać i zostanie ona dostarczona kurierem.
  8. Wyświetli się teraz formularz z danymi w certyfikacie. Uważnie je zweryfikuj czy się zgadzają. Jeśli w ciągu ważności certyfikatu stracił ważność dowód osobisty, to trzeba uzupełnić formularz danymi z nowego dowodu. Jeśli wcześniej pojawiła się informacja o wymianie karty, to należy uważnie zweryfikować adres korespondencyjny – pod ten adres zostanie wysłana przesyłka.
  9. Przejdź dalej i sprawdź na podsumowaniu dane, które się zmieniły.
  10. Po zatwierdzeniu następuje generacja dokumentów oraz weryfikacja dowodu osobistego w RDO (Rejestr Dowodów Osobistych). Przejdź do podpisania dokumentów.
  11. Wyświetlony zostanie aneks do umowy o przedłużenie podpisu elektronicznego. Należy go przeczytać czy nie zawiera błędów, a następnie podpisać. Do podpisu konieczna jest zewnętrzna aplikacja i należy ją pobrać i zainstalować. Podczas podpisywania należy zwrócić uwagę na ilość znaków w kodzie PIN. Od teraz standard to minimum 6 znaków, więc jeśli obecnie ma mniej to należy zmienić PIN na 6-znakowy. 
  12. Po podpisaniu aneksu zostanie wyświetlony komunikat o sukcesie i wpłynięciu wniosku.
  13. Po złożeniu wniosku o odnowienie certyfikatu pozostaje czekać na maila z informacją o jego wydaniu. Wydany certyfikat jest gotowy do instalacji, więcej jak to zrobić można przeczytać w artykule o tym jak zainstalować certyfikat na karcie kryptograficznej. Jeśli nastąpiła wymiana karty to należy najpierw poczekać aż kurier ją dostarczy i dopiero wtedy zainstalować na nowej karcie.

Więcej informacji jak odnowić certyfikat można znaleźć na stronie autoryzowanego dostawcy podpisu elektronicznego – Certum.