Instrukcja jak odnowić certyfikat kwalifikowany Certum z naszą usługą
  1. Skontaktuj się z naszym biurem. Nasz pracownik sprawdzi czy na karcie kryptograficznej jest miejsce na kolejny certyfikat, a następnie umówi dogodny termin realizacji usługi na przedłużenie certyfikatu.
  2. Certyfikaty odnawiamy zdalnie lub u nas w biurze – możliwy wybór sposobu realizacji usługi. W obu przypadkach wymagana jest tylko obecność właściciela certyfikatu z dowodem osobistym, a nasz pracownik wykona wszystkie formalności.
  3. Po złożeniu wniosku o przedłużenie certyfikatu pozostaje czekać na maila z informacją o jego wydaniu. Wydany certyfikat jest gotowy do instalacji, więcej jak to zrobić można przeczytać w artykule o tym jak zainstalować certyfikat na karcie kryptograficznej.

Instrukcja jak odnowić certyfikat kwalifikowany Certum na własną rękę
  1. Zakup telekod do przedłużenia certyfikatu. Możesz to zrobić kontaktując się z naszym biurem lub przez nasz sklep.
  2. Wejdź na stronę odnowienia certyfikatu Certum.
  3. Podłącz swój podpis elektroniczny do komputera.
  4. Pobierz i uruchom aplikację Certum. Wcześniej sprawdź czy masz zainstalowaną Jave na komputerze w najnowszej wersji, ponieważ jest potrzebna do uruchomienia aplikacji. Aplikacja zczyta po wybraniu certyfikatu jego numer seryjny i wpisze do formularza.
  5. Uzupełnij datę urodzenia, miejsce urodzenia i kod z obrazka w formularzu, a następnie przejdź dalej.
  6. Wpisz kod aktywacyjny i zatwierdź.
  7. W przypadku ostatniego odnowienia certyfikatu podaj kod PIN żeby wygenerować nową parę kluczy.
  8. Wyświetlony zostanie formularz do przedłużenia certyfikatu. Wybierz początek daty ważności nowego podpisu, zweryfikuj dane z dowodu osobistego oraz adres mailowy, telefon i adres korespondencyjny. Jeśli któreś z tych danych się zmieniły należy uzupełnić je o aktualne (nie dotyczy to zmiany np nazwiska – wtedy potrzebny nowy certyfikat). Na samym końcu wybierz rodzaj karty (karta z czytnikiem lub MINI) oraz wyraź zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
  9. Sprawdź jeszcze raz czy wszystko na formularzu się zgadza i jeśli tak to przejdź dalej.
  10. Wyświetlony zostanie aneks do umowy o przedłużenie podpisu elektronicznego. Należy go przeczytać czy nie zawiera błędów, a następnie podpisać.
  11. Po podpisaniu aneksu zostanie wyświetlony komunikat o sukcesie i wpłynięciu wniosku.
  12. Po złożeniu wniosku o odnowienie certyfikatu pozostaje czekać na maila z informacją o jego wydaniu. Wydany certyfikat jest gotowy do instalacji, więcej jak to zrobić można przeczytać w artykule o tym jak zainstalować certyfikat na karcie kryptograficznej.

Więcej informacji jak odnowić certyfikat można znaleźć na stronie autoryzowanego dostawcy podpisu elektronicznego – Certum.